woensdag 27 oktober 2010

H1

H1

Ideale vorm van communiceren is 1 op 1 communicatie, omdat de dialoog 2 kanten op gaat.
Nieuwe ontwikkelingen zorgen ervoor dat nieuws op een bijna perfecte manier kan worden weergeven. Tijd en locatie maakt niet meer uit.

Mediamix is het versterken van een specifiek boodschap en er worden verschillende media gebruikt. Het kan ook zijn dat men een succes wil herhalen via één medium. Blockbusters zijn ’high concepts’ die de volgende kenmerken hebben: een gemakkelijk te communiceren idee, een gemakkelijk te begrijpen idee en een geavanceerde reclame- en marketingstrategie.

Web 1.0: banners en tekstlinks werden ook opgenomen in de mediamix. Internet was erg statisch en er was van crossmedia nog geen sprake.
Web 2.0 dynamisch internet, interactief, gebruikers kunnen toepassingen aanpassen aan eigen wensen gebruiker krijgt de macht.
Empowermen= gebruiker heeft mogelijkheden, zelf macht in handen. Het heeft bijgedragen aan opkomst cross-media via internet is niet-lineair; de boodschap is ongebonden aan tijd en locatie, web is deelbaar, eenvoudig en toegankelijk, gebruiker genereert zelf content wisseling.
Technische visie: multichanneling, dezelfde content over verschillende kanalen verspreiden
Marketingvisie: mediamix staat in dienst van het campagne-idee --> creativiteit & effectiviteit
Definitie crossmediale communicatie volgens crossmediasector: ‘De crossmediasector is de sector die producten en diensten levert op het gebied van beeld, geluid, en data met gebruikmaking van radio, televisie, het internet, mobiele apparaten, prints en events in een cross-sectoraal verband’

Bij concepting gaat het erom dat de continuïteit van een merk gehandhaafd wordt door communicatie. Wanneer een merk continue hetzelfde gedachtegoed vertegenwoordigd dan legt de consument hier sneller contact mee. Bij concepting komt het product ook pas na de communicatie.

Crossmediaal denken, hieruit volgt dat consumenten participeren in het mediaproces en ook het recht nemen dit te doen. Een voorbeeld hiervan is een weblogs waar mensen hun mening geven over producten en diensten en deze meningen met elkaar delen. Crossmediaal denken kan er dan voor zorgen dat producenten gehoor geven aan deze meningen en behoeften van consumenten om ze vervolgens uit te nodigen om samen nieuwe ideeën te genereren en bestaande diensten te verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten