woensdag 3 november 2010

Stellingen


Crossmedia concepten zijn sociale concepten: een succesvol crossmediaal concept kan alleen bestaan op basis van een (online) community.

Ik ben het niet eens met de stelling. Een crossmediaal concept hoeft zeker niet verbonden te zijn aan een online community. Via diverse media zoals: krant, tv en radio worden regelmatig verwijzingen gemaakt naar websites. Om de bekendheid te vergroten en om een grotere groep te bereiken zijn Online communitys zeker handig maar noodzakelijk is het niet.

Stelling 2
Transmediale storytelling en de mogelijkheid om hier een brede variëteit van entry points aan te bieden dragen bij aan de inzetbaarheid (en het succes) van een crossmediaal concept.

Wij zijn het eens met de stelling door verschillende entry points hebben worden meer mensen naar bepaald product gelokt. Elk medium voegt iets anders/nieuws toe aan het concept. Hierdoor kunnen mensen op verschillende manieren het verhaal volgen. En blijven ze meer bij hangen.

Stelling 3
Voor marketingcommunicatie en reclame is een afhankelijke / geïntegreerde conceptaanpak effectiever dan een autonome / transmediale aanpak.

Wij zijn het niet eens, want een afhankelijke/geintergreede conceptaanpak hoeft niet per definitie effectiever te zijn dan een autonome/transmediale aanpak. Het hangt er maar net van af welke doelgroepen etc. je wilt bereiken.

Stelling 4
Over 5 jaar bestaat er geen verschil meer tussen crossmediale concepten en sociale media: een succesvol crossmediaal concept is dan alleen nog te realiseren op basis van een effectieve social media-strategie.

Wij zijn het hier niet mee eens, omdat niet iedereen gebruik maakt van twitter etc. Als je jongeren wilt bereiken dan kan het heel effectief zijn. Over 5 jaar moeten ook ‘’ouderen’’ die niet gebruik maken van dat soort media, bereikt worden. Dat kun je dan wel doen alleen zal het minder effect hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten